Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Vaše konkurence nerozumí marketingu

Dobrý den,

otevřel jsem Facebook a vyskočila na mě reklama mé konkurence. Říkám si: “Co to je?” Vůbec jsem nechápal, o co se snaží? Prodávají to co já, ale co po mě chtějí? Co mám udělat?

Připadal jsem si jako blázen. Jak na to budou reagovat moji zákazníci, pokud ji uvidí? Jsem blázen já nebo oni?

Musel jsem to ukázat svému marketingovému guruovi. Ano, každý učitel by měl mít svého učitele. Ten se na to zkoumavě podíval a pak se začal smát. Já si říkal, že buď je to tak hloupý, že se tomu směje a je to vlastně dobrý, nebo je to geniální a budeme to dělat taky.

To co mi řekl mi vyrazilo dech.

To myslíš vážně?” ujišťuji se.
Smrtelně!” říká guru.

Spadl mi kámen ze srdce. Zjistil jsem, že jejich reklama nemůže fungovat.

Jen jedna věc mi zůstala v hlavě. Má konkurence pravě zkouší nové přístupy k získávání zákazníků. Doufám, že je jejich špatné pokusy odradí a nechají toho. Jen doufám, že nebudou kopírovat naše metody.

Mimochodem, pokud by vás zajímalo, jak propagovat vaši firmu, tak vám doporučuji si o tom něco zjistit dřív než utratíte peníze za první neúspěch.

Budete chtít zkusit víc guruů, než si vyberete směr, se kterým budete souznít, a současně ta cesta vám bude prokazatelně vydělávat peníze.

Můžete nejen narazit na fungující koncept s ověřitelnými výsledky, můžete bohužel narazit na koncept, který je víc ideologií, která může vypadat logicky a rozumně, jen nebude fungovat.

Vaše konkurence stojí ve stejné situaci jako vy. Musí si najít svoji cestu, udělat několik pokusů a omylů než najdou funkční cestu.

Když se podíváte na všechnu vaší konkurenci, tak vypište ty, kteří dělají marketing opravdu dobře. Mají dobrá sdělení reklam, jsou aktivní, kreativní a současně soustavní. Budou možná maximálně 3. Často jen 1 nebo i žádný.

Ti, co prodávají nízkou cenou také nejsou konkurencí. Pokud neumějí udělat marketing, tak se snaží použít nízkou cenu jako jediný pádný argument. A skutečně na 15 % trhu mohou mít vliv, ale pro zbylých 85 % nebudou přijatelní.

Jakmile začnete rozumět marketingu, tak uvidíte, že nemáte konkurenci.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. V každé komunikaci potřebujete zaujmout. Umíte psát poutavé příspěvky? Ne? Pak vstupte do kurzu:
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Komentáře nejsou povoleny.