Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jedna “drobnost” přináší trojnásobné výsledky…

Dobrý den,

je to personalizace.

Nejsem zastáncem přetechnizované personalizace, protože není pro většinu podnikatelů dostupná. Pokud je dostupná, pak není úplně levná a je to otázka, zda v daném konkrétním případě přinese o tolik lepší výsledky než e-mailing bez personalizace.

Když si personalizaci rozdělíme na dvě kategorie, pak vám mohu ukázat snadnou a levnou personalizaci, která mi přináší trojnásobné výsledky ve srovnání s běžným e-mailingem.

První kategorie je ta, kterou nepoužívám, ačkoliv vím, že na českém trhu existují nástroje, které bych mohl použít. Jde o personalizaci obsahu. Tedy, co je obsahem e-mailingu.

Myslím, že první s ní začal Amazon, který už kolem roku 2000 používal statistiku návštěv stránek k tomu, aby vám v e-mailingu nabízel “správné” produkty.

Pokud jste si na Amazonu prohlíželi například kosmetiku, pak jste tu stejnou a nebo podobnou kosmetiku dostávali v e-mailingu. Nic jiného. Nic z toho, co jste si neprohlíželi. Tato personalizace jim dost pomohla v růstu.

Pozor, toto není ten hlavní a nejdůležitější krok stojícím za úspěchem Amazonu. Je to jeden střípek z mnoha tisíců dalších.

A přesně toto nedělám, protože mi to nezapadá do mého konceptu e-mailingů, které dělám přes 15 let.

Druhou kategorií, která mi funguje, jsou personalizované oslovení.

Díky nástrojům na odesílání e-mailingu je běžné vkládat tzv. merge značky, které vloží jméno, příjmení, město a podobně místo tohoto symbolu do odesílaného e-mailu. A to včetně jména nebo příjmení v 5. pádě, tedy tzv. vokativ.

Když tento vokativ spojený se jménem nebo příjmením použiji v předmětu zprávy, pak skokově vyskočí míra otevření tohoto e-mailu. V posledních e-mailingách byl výsledek trojnásobný ve srovnání s běžným e-mailem.

A teď pozorně čtěte, co vám zde píšu. V žádné případě nevkládám vokativ do každého e-mailu, který posílám. Proč? Protože se to brzo okouká. Zevšední to a přestane to fungovat.

Používám to v případě, kdy chci k nějaké zprávě připoutat pozornost, co nejvíce čtenářů. Musí si e-mail otevřít a nesmí být zklamaní z toho, co dostali. Ruku na srdce, každý e-mail, který napíšu, není zajímavý pro každého. Ale některé e-maily chci, aby přečetlo, co nejvíc lidí.

Když teď tento e-mail píšu, tak ještě neznám výsledky, ale jsem si jistý, že bude mít rekordní procenta otevření.

Personalizované oslovení je trumf, který vytahuji jen v určitý moment, kdy zcela záměrně chci zvýšit zájem o sdělení, které posílám.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Chcete se naučit další triky v e-mailingu? Více se dozvíte na kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

Komentáře nejsou povoleny.