Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak dělat reklamu?

Dobrý den,

na začátku nemá s reklamou zkušenosti nikdo.

Každý, kdo začíná, ví že musí začít dělat reklamu a získávat zákazníky. Otázkou je, jak to dělat.

Popsal jsem zde jednoduchý návod, kterým se může řídit každý.

Nejprve musíme najít, kdo je můj zákazník. Kdo je můj ideální zákazník. Hledáme reálné lidi, kterým to, co děláme pomůže a kteří si budou vědomi problému, a budou ho chtít řešit.

Musíme porozumět, jak problém vnímá, proč ho chce řešit, co se stane, pokud jej nevyřeší.

Dalším krokem je najít místa, kde se váš potenciální zákazník sdružuje, kam chodí, odkud čerpá informace. Může to být místo fyzické, jako je třeba toaleta v restauraci. Nebo může být čtenářem tištěného časopisu, který ani nemusí souviset s tím, co děláte.

Může to být také místo na internetu jako jsou diskuzní fóra, skupiny na Facebooku nebo přímo určité sociální sítě.

Když už víme, kdo to je a kde ho najdeme, pak zbývá poslední část skládanky: samotné sdělení… vaše zpráva, co mu chcete říct, abyste z něj udělali zákazníka.

Zde mají výhodu ti, kteří mají fyzickou provozovnu, protože mohli se svým zákazníkem mluvit a poznat jeho motivy. Mohli si nevědomě vyzkoušet, na co takový zákazník slyší. Jaké tvrzení nebo slib ho nadchne.

Pak si to ověřili u dalších zákazníků a mají osvědčené sdělení, o kterém vědí, že je zákazníci rádi slyší.

Pokud jste neměli šanci se svým zákazníkem mluvit, pak vede cesta ke sdělení přes území objevování. Je to delší cesta, ale v online světě není problém vyzkoušet víc různých sdělení a poměrně přesně změřit, které funguje lépe.

Tomu se odborně říká A/B testování.

Spočívá v tom, že se testují v inzerátech různá sdělení a hledá se ten, co funguje lépe. Pak se opět vytvoří další kandidát a srovnává se s vítězem. Pokud je kandidát lepší, máme nového favorita. A proti němu opět stavíme nového kandidáta. Takto postupně vylepšujeme výsledky inzerce.

Umíte si představit, jak to dělali učitelé učitelů našich učitelů? Tedy, jak to dělali před třeba sto lety? Nemohli vyzkoušet za pár korun inzeráty na Facebooku a výsledky neměli v řádu hodin až dní.

Dělali inzeráty do novin a časopisů, které vycházely denně, týdně nebo i měsíčně a náklady na test propagace nebyly drobné jako dnes. Najít favorita trvalo měsíce.

Jakmile ho měli, pak jej (inzerát) zaměstnali po dobu i několika dlouhých let, dokud inzerát nosil zákazníky. Po celou dobu testovali kandidáty a hledali cesty k vylepšení skóre.

A to je vše. Nic jiného v tom není.

  1. Zákazník
  2. Kde se poflakuje
  3. Samotné sdělení

Hodně štěstí!

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Chcete si udržet stávající zákazníky, za které jste už utratili hromadu peněz? Doporučuji vám začít s e-mailingem.

Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz

Komentáře nejsou povoleny.