Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak neztrácet obchodní příležitosti

Dobrý den,

pokud vynaložíte veškeré úsilí, peníze a dostanete se před své potenciální zákazníky, uzavřete obvykle objednávky s těmi, co jsou připravení. Co udělat s těmi, co by chtěli, ale ještě nejsou připraveni?

Běžný podnikatel je prostě spláchne. Možná si vymění vizitky, uloží si na sebe kontakty do telefonu a tím to končí.

To, co chcete udělat, je počkat až se změní podmínky vašeho zákazníka a on bude připravený, ale udělat to způsobem, kdy on na vás nezapomene, během toho času vybudujete důvěru a dokonce jej můžete motivovat k tomu, aby se k objednávce připravil rychleji.

Jednou části marketingového procesu musí být sbírání kontaktů a opakovaná záměrná práce s těmito kontakty.

Vím, použil jsem to slovo na P. To fuj slovo… práce.

Pro mě to není práce, pro mě to je zábava.

Pokud bych byl například realitní makléř, pak ne s každým prodávajícím se mi podaří uzavřít smlouvu. Důvodů je mnoho, od strachu prodávajícího uzavřít jakoukoliv smlouvu, nebo nechci nabírat nemovitost, kde nemám exkluzivitu nabídky. Dalších důvodů je hodně, makléři by vám to potvrdili.

To stejné platí mimochodem u každého podnikání. I u e-shopů. Zde také nekoupí každý, kdo přijde na stránky, ale jen určité procento návštěvníků. Ostatní buď nejsou připraveni, nebo jen zjišťují informace nebo je něco odradilo.

Těch, co mají zájem a nejsou připraveni na e-shopu bude méně než těch, kteří nakonec s makléřem odmítli spolupráci. Zde je záměr uskutečnit prodej zřejmý.

Co s těmito lidmi?

Na obchodních školeních se dozvíte, že se na ně můžete vykašlat a jít hledat další, co mají zájem. V každém případě člověk nesmí ztrácet motivaci, naději a dobrou náladu.

Já se vždy snažím ty lidi zachytit a s jejich schválením jim posílám pravidelné e-maily. Každý týden jim posílám informace, pokud možno zábavnou formou, a to do doby, než se na mě opět obrátí nebo se neodhlásí.

Odhlášení chápu tak, že si to už vyřešili a nebo si to rozmysleli.

Mojí snahou je jim pomoct v uskutečnění toho, co chtějí. Já jim posílám informace, které jim pomohou celý proces zvládnout. Jestli nakonec s mojí pomocí nebo ne není to nejdůležitější.

Ačkoliv nakonec se mnou obchod neudělají, tak přesto nemohou říct, že jsem se n jim esnažil pomoct. Celou dobu jsem budoval dobré povědomí o sobě.

Když v budoucnu budou doporučovat někomu, kdo se bude ptát na reference, tak na mě většinou nezapomenou. A to i když jsme spolu obchod neudělali.

To je to nejhorší, co se může stát.

Dále je tu nemalá část těch, kteří po čase a patrně po nějakých ne úplně příjemných zkušenostech, opět navážou kontakt a zeptají se, zda bych jim mohl pomoct.

Zachytím je, nespláchnu je. Někdy to trvá měsíce nebo roky, než se tyto kontakty ozvou. Bez pravidelné komunikace by si na mě už nevzpomněli.

Toto je jednoduchý způsob, kterým ucpete jednu díru v děravém vědru ze kterého utíká voda, resp. potenciální zákazníci.

Je to e-mailing, kterými si udržuji hodně želízek v ohni a čekám na to, až se vysloví. Buduji důvěru a čekám na to, až budou připraveni.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Chcete si udržet stávající kontakty, za které jste už utratili hromadu peněz? Doporučuji vám začít s e-mailingem.

Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz

Komentáře nejsou povoleny.