Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

“Skvělá” rada v e-mailingu, kterou bych nikdy nenásledoval

Dobrý den,

včera večer mi přistála do e-mailu pozvánka na otevřený webinář na téma e-mailingu. Tak jsem ji proklikl a dostal jsem se na hodinový záznam, který sliboval 3 nejčastější chyby v e-mailingu.

První dvě rady se týkaly technického nastavení. To je úplný základ, který opravdu nemusí mít všichni vyřešený a zajistí základní doručitelnost e-mailů. Zajistí, že se vůbec e-mailingu reálně můžete zúčastnit a jsou v návodech každého e-mailingového nástroje.

Třetí rada se týkala obsahu a konkrétních e-mailů, které je dobré posílat zákazníkům. Proti tomu nic, je to opět základ.

To co mi bilo do očí byla nulová snaha navázat vztah s příjemci. Prostě o tom nepadlo ani slovo. Jen se příjemcům neustále něco v e-mailech předhazuje, jako by to nebyli lidi, ale stádo zvířat.

Jejich rada, kterou bych nikdy neposlechl: Pošlete jim slevový kupón.

  • Přišli k vám na web poprvé? Pošlete jim slevový kupon.
  • Právě si poprvé nakoupili? Pošlete jim slevový kupon.
  • Právě si poněkolikáté nakoupili? Pošlete jim slevový kupon.
  • Nedokončili košík? Pošlete jim slevový kupon.
  • Dlouho u vás nenakoupili? Pošlete jim slevový kupon.
  • Nakoupili víckrát než jednou za posledních 30 dní? Pošlete jim slevový kupon.
  • Posíláte jim e-mailing? Pošlete jim slevový kupon.
  • Nikdy u vás nenakoupili? Pošlete jim slevový kupon.
  • Píšete příspěvek na sociální média? Pošlete jim slevový kupon.
  • Neotevírají vaše e-maily? Pošlete jim slevový kupon.
  • Reklamují dopravu? Pošlete jim slevový kupon.
  • Reklamují doručení zboží? Pošlete jim slevový kupon.
  • Chcete, aby vám napsali recenzi? Pošlete jim slevový kupon.
  • Děláte remarketingové kampaně? Pošlete jim slevový kupon.

Jako by to bylo řešení na všechny situace. Jako by to bylo něco, co všichni po vás chtějí.

Neříkám, že poslání slevového kuponu je něco špatného, ale mělo by se s tím šetřit jako se šafránem. Musí se to používat ve správný moment.

O čem to svědčí? Že člověk, který rozdává tyto rady je tzv. OTPORNÍK (osoba otporující zdravému podnikatelskému rozumu s nulovou zkušeností s budováním vztahu se zákazníky).

Otporníci jsou samozvaní odborníci, kteří nafukují hlavy nezkušeným podnikatelům. Dávají jim rady v situacích, ve kterých nikdy sami nestáli a nemuseli se v nich rozhodovat.

Ani nejde o jejich věk nebo jak dlouho se motají kolem marketingu. Jde spíš o to, že nikdy nestáli ve vašich botách. Jejich rady tomu odpovídají.

Tak pozor na otporníky. Používají heslo… Zaklínadlo…

Pošlete jim slevový kupon.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Na celém trhu najdete jen tak 3 zkušené lidi ze 100, které stojí za to poslouchat. Zbytek rozdává své skvělé rady, které nikdy sami neaplikovali ve svém podnikání, zoufalým podnikatelům, kteří se snaží vyřešit problém v podnikání. Neskočte jim na lep!

Komentáře nejsou povoleny.