Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

3 věci, které bych v e-mail marketingu nikdy nedělal

Dobrý den,

jsou 3 věci, které už bych v e-mailingu nikdy nedělal.

Všechny z nich jsem zkoušel. A některé ve své době skvěle fungovaly. Z dlouhodobého pohledu to ale byla slepá cesta.

Někdy je těžké poznat slepou cestu, zvláště když přináší výsledky. A pokud dělám email marketing se záměrem, aby přinášel výsledky, tak se mi nelehce rozlišovalo, co je dobré a co ne.

  1. Oslovování koupené databáze nebo studených kontaktů

To byl jeden z prvních úspěchů. Psal se rok 2003 a já jedním e-mailem do databáze e-mailů, které se mnou neměli nic společného, vydělal pěkné peníze.

Tak nějak jsem nevěděl, co s tím dělat dál, tak jsem už nedokázal tento úspěch stejným způsobem zopakovat.

I dnes existují cesty, jak toto dělat, ale výsledek už nebude nikdy takový. A to bych u toho neporušil GDPR. Schránky jsou prostě přeplněné a celá obor se už posunul.

  1. Posílání e-mailů příjemcům méně často než jednou za týden

Strach z odhlášení je pěkná mrcha. Pokud někdo nechce posílat častěji než týdně, mívá obvykle dva důvody. Zaprvé neví, co by posílal. Zadruhé nechce, aby se mu příjemci odhlašovali.

Paradoxem je, že čím méně posíláte, tím více se vám lidé odhlašují. Čím více posíláte, tím méně se odhlašují.

  1. Používání krásných grafických šablon

Tím se často chtějí nástroje od sebe odlišit. Chtějí získat konkurenční výhodu. A nutno přiznat, že na to začátečníky nachytají.

Ti, kteří dělají email marketing dlouho vědí, že nikdy nic neporazí čistou bílou šablonu bez jediného grafického prvku.

Proč? Protože tento e-mail působí nejvíc osobně. A lidé nechtějí dostávat e-maily od firem, ale od lidí. Chtějí komunikovat s lidmi. A toto je víc důležité pro B2B, protože tam nejvíc vidíme komunikaci od firmy místo od lidí.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Chcete si udržet stávající zákazníky, za které jste už utratili hromadu peněz? Doporučuji vám začít s e-mailingem.

Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz

Komentáře nejsou povoleny.