Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Autentičnost vs. strojenost

Dobrý den,

dnes jsem slyšel jeden rozhovor Xavera s Petrem Holcem (politický komentátor) o českých politicích. Krátkou chvilku si povídali o autentičnosti některých současných politiků. O autentičnosti se často mluví v souvislosti s budováním osobní značky. A po pravdě příkladů není nikdy dost. Hlavně, když tomu chce jeden porozumět.

Sám jsem dlouho hledal nějaké dobré příměry, podle kterých bych dokázal dobře rozpoznat autentickou osobnost. A výše zmínění pánové uvedli několik dobrých příkladů, které stojí za zopakování.

Na rovinu, politici si také budují osobní značku. Pomáhá jim to v lepších volebních výsledcích. Politika stojí na osobnostech a tedy i na jejich značkách. Jako budoucí politici v parlamentních i komunálních volbách vyhrávají lokální celebrity, které nejsou v národní soutěži ještě známí.

Pokud se jim povede svoji značku proslavit po celé zemi, pak mají šanci dostat se k ještě lepším korýtkům. Tak můžeme u některých politiků sledovat záměrné budování osobní značky.

Teď malá odbočka, když mluvíme o politicích, pak je potřeba sledovat dvě věci. Zaprvé budování osobní značky a zadruhé osobní rozvoj.

Osobní rozvoj znamená, že se daný politik dále vzdělává a trénuje svoje schopnosti bez ohledu na to, zda je ve vládě nebo v opozici. Trénuje třeba schopnost komunikace a vysvětlovat složité věci jednoduše, aby tomu lidé rozuměli.

Ti ve vládě a jsou-li ve vrcholových funkcích, mají znatelně méně času než ti opoziční. Přesto pokud se podívám na všechny vrcholové politiky, tak jen u hrstky z nich najdu někoho, kdo se stále učí a snaží se zdokonalit v tom, co mu třeba moc nejde. Zbytek se veze ať je ve vládě nebo v opozici.

Já mám rád právě ty, co se neustále snaží zdokonalit. Proto o tom mluvím.

A teď zpět k osobní značce. Jak je vidět, tak vybudování osobní značky hodně pomáhá, že je daný politik vidět. Komentuje politické dění, utkává se v rozhovorech s konkurenty a prosazuje své názory. Čím víc je vidět, tím lépe.

Ne všichni jsou ochotni a nebo schopni pravidelně vystupovat v médiích. Existují někteří brouci pytlíci, kteří se vyjadřují ke všemu, co se stane, aniž by to bylo jejich tématem. Dokáží vysvětlovat problémy zdravotnictví a současně se perfektně vyznají v mezinárodní geopolitice. Třeba brouk pytlák Tomáš Zdechovský.

Pak jsou tací, kteří chodí do vysílání, jen pokud proti nim bude sedět někdo slabý, kdo si je nenamaže na chleba. Ano, tak to opravdu chodí. Většina politiků účast odmítá, pokud proti nim sedí někdo v daném tématu kovaný. To vím ze CNN Prima News.

Kde je v tom tam autentičnost?

Ta autentičnost znamená opak strojenosti. Znamená to, že se daná osoba chová přirozeně. Chová se tak, jaká opravdu je. Pozná se to například tak, že se dokáže opravdu od srdce zasmát. Tzn. projeví se, jaký opravdu je.

To samozřejmě spouští polarizaci. Někteří lidé mají tuto osobu rádi, protože se jim líbí jaký je. A jiní ho začnou nesnášet, protože je takový jaký je. Toto je ve skutečnosti dobré. Autentičnost přináší emoce do vztahů.

To, že někoho lidé nesnášejí ještě neznamená, že se mu budou vyhýbat. Mezi láskou a nenávistí je tenká hranice a jedná se o velmi silné emoce. Osobami, které milujeme a nebo nenávidíme, tak trochu žijeme…

Opakem sympatií nebo antipatií je lhostejnost, která je důsledkem strojeného chování. Opaku autentičnosti. Situace, kdy se osoba kontroluje za každých okolností. Taková osoba, ve snaze nikoho nenaštvat, zaujímá tak neutrální pozici, že je každému lhostejná.

Mezi autentickými politiky jmenovali Babiše (ANO), Blažka (ODS).

Mezi politiky bez autentičnosti jmenovali Bartoše (Piráti) a Okamuru (SPD). Oni dva byli ještě před deseti lety autentičtí, ale svět politiky je zdeformoval tak, že umějí vystupovat už jen strojeně.

Taky jsem roky byl strojený a byla to chyba.

Teď volím vždy cestu autentičnosti. A o tom je budování osobní značky. Budete dělat hodně věcí, se kterými jedni nebo druzí nebudou souhlasit. To je v pořádku. To je důkazem, že to děláte dobře.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Jak psát rychle poutavé příspěvky? Vstupte do workshopu:
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Komentáře nejsou povoleny.