Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak bych nikdy nedělal výzvy k akci

Dobrý den,

jednou jsme sepisovali manuály, které popisovaly pracovní postupy činností, co jsme pravidelně vykonávali. Mít pracovní manuály není k zahození. Snadno se díky nim zaškolují noví zaměstnanci a dodržuje se jeden pracovní postup, ať na tom pracuje Petr nebo Pavel.

Psaní manuálů je ale velká pruda. A při psaní se projevila jedna vlastnost, kterou má v sobě polovina lidí. Tedy myslím, že to bude mít něco společného s tím, zda je člověk introvert nebo extrovert.

Když má děvčata sepisovala tyto manuály, tak jim vnitřně vadilo dávat čtenářům pokyny. Já jsem chtěl, aby psaly něco jako: “Otevřete prohlížeč, otevřete si stránky, přihlaste se…” Tedy věty příkazovací.

Jejich cesta byla: “Otevřeme prohlížeč, otevřeme si stránky, přihlásíme se…” Je to taková light verze příkazu. Je to spíš takové vodění za ručičky.

Já jsem jim argumentoval, že lidé jsou zvyklí vykonávat pokyny. Už od školky nebo první třídy jsme v tom trénovaní různými učitelkami či učiteli.

Prostě jim to nešlo přes pysky, myslím to dávání pokynů.

Ovšem to, co jim vadilo, nevadí jiným. Samy nechtěly pokyny dávat, ale sami podle pokynů fungovaly. To jsou paradoxy.

Manuál je tedy seznam pokynů nebo výzev k akci.

A tady to je. Někteří lidé mají problém v marketingových textech dávat výzvu k akci. Je jim to nepříjemné. Nechtějí, aby bylo vidět, že jim chtějí něco prodat.

To je velká chyba. Myslím, že každý text v marketingové komunikaci musí obsahovat nějakou výzvu k akci. Je to nezbytné, pokud chci, aby čtenář něco udělal. Já , jako autor, vím, co by měl být jeho další krok. Čtenář to neví. Dozví se to jenom tak, že mu to řeknu.

Dost často lidem běží hlavou otázka: “Dobře a co mám udělat dál?” V textu jim tato informace chybí. Autor textu opustil čtenáře a neřekl mu, co má dělat dál.

Nebojte se lidem říct, co je další krok. Oni ten krok buď udělají nebo ne, to je jejich svobodná vůle. Záleží na tom, zda chtějí pokračovat dál. Ale nesmíme je nechat ztracený na půl cesty.

Chcete se naučit psát texty, které se budou lidem líbit? Pak vstupte do workshopu:
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Dělat věci tak, aby čtenáře bavily je základní dovedností, se kterou by se měli lidé rodit.
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Komentáře nejsou povoleny.