Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Proč je delegování logistiky pro e-shopy profíkům dobrým krokem před prodejem firmy?

Dobrý den,

taky jste někdy uvažovali o tom, že by jste své podnikání, svůj e-shop prodali? Koho to kdy nenapadlo…

Pokud jste to nikdy dříve neudělali, pak nevíte, co všechno je dobré nebo dokonce nezbytné udělat, aby kupec byl ochoten vůbec koupit a aby viděl hodnotu v tom, co vy chcete prodat.

Narovinu si musíme říct, že pokud chcete prodat své podnikání, jehož jste středobodem, ústřední postavou a hybatelem všeho, pak se to dělá hodně špatně. Musel by jste mít opravdu nějaký zajímavý trumf v rukávu, proč by kupující vůbec do něčeho takového šel.

Pozici k prodeji si je potřeba nejprve vybudovat. V první řadě bude mimo čísel z vašeho účetnictví zajímat, jaké jsou náklady a provozování vašeho pracovního místa. A protože malí nebo začínající podnikatelé jsou srdcaři, pak dělají hodně práce a neberou za ni adekvátní odměnu.

Nemluvím o odměně pro majitele firmy, ale adekvátní odměnu za provedenou práci s ohledem na hodinovou sazbu osoby, která by místo toho podnikatele práci vykonávala. Hodinová sazba marketingu je jiná než hodinová sazba baliče zásilek. A to si ten čas ještě musíte měřit.

Dále se bude zajímat o to, jak se jaká činnost dělá. To podnikatel ví, vždyť to sám denně dělá. Problém je, že není žádný manuál, který by toto popisoval. Jak se tedy zaučí osoba, který bude chtít nově toto podnikání provozovat? Tak, že předchozí podnikatel stojí za zády budoucího provozovatele a učí ho za pochodu. A všechny situace, které nastanou mu ukáže. V době zaučení obvykle nenastanou úplně všechny obvyklé situace a tak se nikdy nepředá všechno know-how.

A to k velké škodě kupujícího.

Proto se všechny pracovní postupy, včetně těch na první pohled banálních jako je telefonování se zákazníkem popisují inkoustem na papír, aby byly na vždy zaznamenány a nebyla tendence je v budoucnu samovolně měnit nebo snad zapomínat.

Takže budoucí prodávající musí připravit tlustou knihu s pracovními postupy, které v mašličkách předá budoucímu majiteli. Pak se odkupuje know-how a oba jsou spokojeni.

A teď jak s tím souvisí zmíněné delegování logistiky pro e-shopy?

Má to dokonce dva rozměry.

Zaprvé nemusíte do své knihy manuálů přidávat téměř nic, co se logistiky týká. Mimo běžné komunikace s podporou logistiky při řešení několika obvyklých situací.

Nemusíte popisovat, jak uskladnit, skladovat, kontrolovat, naskladňovat, vyskladňovat, inventurovat, balit vaše zboží. Nemusíte popisovat jednání s dopravci, ať na denní bázi s řidičem, tak pro pravidelné vyjednávání lepších podmínek. Nemusíte mít manuály na vyhledávání zaměstnanců, brigádníků, na řešení jejich dovolených, pracovních neschopností, problémů, které tu a tam vytvoří. Nemusíte popisovat, jak vyhledávat vhodné sklady při růstu, jak se stěhovat do většího, jak rozmístit palety nebo regály v prostoru. Mám dál pokračovat? Reklamace dopravy? Reklamace balení? Fakt je toho ještě hodně.

A nic z toho vy nemusíte do svého manuálu zapisovat. Najímáte si odborníky, kteří toto všechno, znají a garantují správné provádění. Za své chyby si sami ručí.

Zadruhé, to ukáže pravdu o vašem podnikání. Můžete zjistit, že se objeví práce, kterou jste dělali a nebrali za ni odměnu, oni účtují. Pochopitelně, nikdo mimo vás ve vašem podnikání nebude pracovat zadarmo. Ani vy byste neměli.

Naštěstí, protože v logistice pro e-shopy ekonomicky zefektivňujete své fungování, protože platíte jen za plochu, kterou využíváte, platíte jen za zásilky, které odešlete, tak dosáhnete úspory v provozu, kterou nelze doma na koleni vykouzlit.

Snad jenom tím, že pracujete na svém podnikání zadarmo. To je ale hloupé ne?

Když to shrnu, tak nejen, že si ušetříte týdny sepisování manuálu pro budoucího kupujícího, ale i zefektivníte ekonomiku a díky vyúčtování zaručíte, že tam není žádný schovaný kostlivec ve skříni, který by nedej Bože pracoval 8 hodin denně naprosto bez odměny…

Pokud to myslíte s prodejem svého e-shopu vážně, pak přechod pod profesionální logistiku pro e-shopy je opravdový hack, který vás zbaví mnoha práce, starostí a připraví vás na moment prodeje tak jako to nedokáže nic jiného.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Hledáte logistiku pro svůj e-shop? Zkuste: https://www.logistikaproeshopy.cz

Komentáře nejsou povoleny.