Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Co to je copywriting?

Dobrý den,

tisíc lidí řekne tisíc definic toho, co je copywriting. Za posledních 10 let jsem viděl značný posun v definici toho, co je copywriting podle tzv. odborné veřejnosti. Tedy těch, kdo se za copywritery považují.

Často dodnes panuje představa, že copywritingem se mohou živit ti, co měli ze slohu dobré známky. Nebo že copywriteři píší články na blog, aby to vypadalo, že je u nás něco nového.

Společným jmenovatelem obou zmíněných mýtů je absence spojitosti s prodejem. Ačkoliv blog vlastní nějaká firma, co chce prodávat, z textu to ale není nijak cítit.

Trochu to vypadá jako by copywriter byl grafoman, co měl dobré známky z českého jazyka na vysvědčení.

V USA definují copywritera jako obchodníka, který prodává textem. Píše texty jejichž smysl je prodat výrobek nebo služby. Nijak lehce nebo vzdáleně, ale pěkně přímo a bez zástěrky.

Většina úspěšných copywriterů má za sebou účast v multilevelu nebo zkušenost z přímého prodeje od dveří ke dveřím. To jsou jedny z nejtěžších obchodnických zkušeností.

To právě místní copywriteři z 99 % nesplňují. Obvykle nikdy nebyli na ulici nebo se nijak osobně opakovaně nesnažili něco prodat někomu, koho právě teď potkali a vidí ho poprvé.

Sám jsem multilevelem prošel a byla to pro mě životní škola, která mě připravila na copywriting a stejném mluví ostatní copywriteři. Nadávají na MLM, protože je velmi těžké v něm vydělat peníze, ale mnohé se naučili.

Copywriting je psaní prodejních textů. Textů, které můžete odříkat zpaměti vašemu potencionálnímu kupci mezi čtyřma očima a on si se zájmem koupí to, co nabízíte.

Ne nadarmo je jednou z technik copywritingu zaznamenání reálného prodejního monologu na papír a po drobných úpravách jeho zobrazení na tzv. prodejní stránce, kde s úspěchem prodává lidem, co na tuto stránku vstoupí.

Copywriting je o drsném prodeji. Není o chození kolem horké kaše, vzletných obratech a zajímavých slovech.

Copywritera nenajímáte tak, že vezmete kohokoliv kdo o sobě tvrdí, že je copywriter.

Například účetního najímám tak, že chci aby mi z hlavy na syntetických účtech zaúčtoval nejběžnější účetní operace jako je vystavená faktura, její zaplacení, nákup spotřebního materiálu nebo zaúčtování leasingu.

Copywriter musí ukázat text, který napsal a který skutečně nosí výsledky.

Stejně jako spousta tzv. účetních shoří jako papírový čert u jednoduchého testu, tak i spousta tzv. otporníků copywriterů nedokáže ukázat jediný text, který by prodával.

Lidi, co umí prodávat, jsou obchodníci. Jazyk, kterým píšou je nastavený na prodej. Není to stylisticky vyladěný text připravený na cenu na nejlepší copywriterský počin roku. Je to text, co denně přináší objednávky. Dává zákazníkům to, po čem touží, a přináší obchodníkům zákazníky a peníze.

Copywriting je psaní textů, které natvrdo prodávají. Tečka.

Tak se nenechte zmást otporníky, kteří nemají zkušenost s osobním prodejem, kde by stáli proti sobě s cizincem, kterého právě potkali. To je totiž škola, která nelze ničím nahradit. To je čirý obchod vyžadující reagování na nepředvídatelné situace. Zde se obchodník učí, kdo je zákazník.

Chcete se stát copywriterem?

Je nás málo. Svět je plný mluvků, kteří jen předstírají, že jsou copywritery. Nesplňují bohužel kvalifikaci.

Co to je emailing?

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud chcete do tajů copywritingu proniknout, vstupte do workshopu:
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Komentáře nejsou povoleny.