Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak správně napsat odrážky v prodejním textu?

Dobrý den,

když jsem začínal s copywritingem, tak jsem měl tendenci odrážky v textu tak trochu ignorovat. Jakoby to nebylo vůbec důležité. Četl jsem o nich, že jsou důležité a jak je napsat. Trvalo mi, než jsem pochopil, jak moc ji chci mít v každé prodejní prezentaci.

Taky je ignorujete? Necítíte jejich přínos? Nebo nevíte jak je napsat? Vítejte do mého světa, taky jsem to tak měl. Myslel jsem si, že dobrý nadpis a podnadpisy stačí, ale opak je pravdou.

Víte, co pro váš prodejní text znamenají odrážky?

  • Seznam odrážek slouží jako nákupní důvody, které si projde čtenář i nečtenář.
  • Odrážeky v podobě seznamu nadpisů inzerátů přesvědčí čtenáře, že je produkt pro něho.
  • Odrážky je jediné místo v textu, které přesvědčí nečtenáře ke koupi.

Odrážky nejsou popis faktů, které můžeme o prodávaném produktu říct. Většina guruů správně říká, že je rozdíl mezi faktem (vlastností) a benefitem, který tato vlastnost přináší. A tak z každého faktu se musí udělat benefit.

To je vlastně to nejmenší. Říkám tomu odrážky ve verzi 1.0. Seznam faktů nebo-li vlastností za odrážky nepovažuji, ačkoliv technicky to odrážky jsou. Nejsou to odrážky v prodejním slova smyslu. Přesto je seznam faktů tím neběžnějším seznamem na produktové stránce e-shopu.

Tento seznam lze ještě upgradovat ze seznamu benefitů na seznam přínosů. Každý benefit je totiž přínosem pro zákazníka. A tak odrážky 2.0 jsou seznamem přínosů.

Tak to je jedna cesta, jak se na odrážky dívat. Toto je dobré pro produkty, které mají praktický užitek, jako pro nástroje, fyzické produkty a podobně.

Druhá cesta je určená spíše pro prodej informací. Tedy klidně knížek, kurzů nebo mentoringů. Zde můžeme pracovat s tím, co jsme už udělali při hledání nejlepšího nadpisu. Pokud jsme se sepsali nadpisy vzbuzující zvědavost.

Nadpisy se správně vytvářejí tak, že vymyslíme celý seznam nadpisů a použijeme ten nejúdernější. Zbylé nadpisy lze použít jako podnadpisy nebo jako odrážky, které vzbuzují zvědavost čtenáře směrem k prodávanému produktu.

  • Jak napsat poutavé příspěvky na sociální sítě za 15 minut?
  • Jak si vytvořit seznam nápadů, abyste měli o čem psát?
  • Jak si získat vaše čtenáře, aby chtěli číst vaše texty?

Odrážky jsou velmi silným nástrojem k prodeji, protože sdružují důležité informace pro kupujícího. Přinášejí prodejní koncentrovanou sílu, která zákazníkům rychle ukáže, zda je pro ně produkt přínosem.

Jestli zatouží po produktu, pak zatouží z nadpisu a následně ze seznamu odrážek. Pokud ho produkt fakt zajímá, pak si přečte celý text a nakonec ji nakoupí. Ačkoliv často si nakoupí i po letmém přečtení jen seznamu odrážek.

Odrážky do detailu rozebírám v kurzu: Jak napsat fungující prodejní text
— url smazána —

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud tápete, jak otextovat prodejní stránku, nebo i produktovou stránku na e-shopu, pak vstupte do kurzu:
Jak napsat fungující prodejní text
— url smazána —

Komentáře nejsou povoleny.