Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Online vs. offline propagace

Dobrý den,

tento souboj je jasný, ne? Já už vás slyším. “Online, online, online…

Jo? Online? A co televize?

Že na tu má jen málo firem? Ok, ale přesto v ní utratí velký balík peněz.

V USA se v posledních letech utratí kolem 52 % peněz za online reklamu a 48 % v offline. Tento poměr se postupně přelévá ve prospěch online reklamy, která je obecně lépe měřitelná.

Přesto si drží offline reklama téměř polovinu podílu.

Pokud půjdeme do médií, tak jsou taková, která si každý nemůže dovolit. Např. televize, barevné časopisy a podobně. Ačkoliv na malé inzeráty v novinách a časopisech má opravdu každý. Celostránková reklama může být investicí k zamyšlení.

V onlinu kralují vyhledávače a srovnávače jako je Google, Seznam nebo Heureka. A pak sociální sítě Facebook, Instagram, X (Twitter), TikTok atd.

V podstatě škála možností v onlinu je dost omezená. Nebo ne?

Ještě existují možnosti jako je e-mailing. Ten vám samozřejmě umožňuje komunikaci s lidmi, kteří vás už znají jako zákazníci nebo vám důvěřují na tolik, že vám dali svoji e-mailovou adresu.

Stále se musíte zaobírat vyhledávači, srovnávači a sociálními sítěmi, pokud chcete získávat nové zákazníky a kontakty.

Offline je mnohem pestřejší. Existuje totiž celá řada míst, kam můžete umístit svoji reklamu. Všechny plochy, které leží ladem mohou nést vaši reklamu. Ploty, boky aut, štíty domů…

Je to postup, který je tak účinný, že dovolil třeba Coca-Cole vyrůst v takového giganta. Pokud někdy pojedete africkou buší a najednou se uprostřed ničeho objeví baráček – prodejna, záchody nebo cokoliv to má být – pak na jedné své straně najdete reklamu na Coca-Colu.

To že je Coca-cola všudypřítomná v prostorách restaurací a rychlých občerstvení ví každý. To vše patří do offline reklamy.

Nemusíte mít peníze na vytapetování celého světa vaším logem, jako to udělala Coca-Cola. Ale své území, svůj region, svoji prodejnu, své prostory vytapetovat můžete. Jednou uděláno, jednou zaplaceno za výrobu a pak reklamu uvidí tisíckrát tisíce lidí. Cena za jedno zobrazení? 0,1 % z ceny za jedno zobrazení na sociálních sítích? Možná ještě méně.

Pak přichází na řadu billboardy. Nejčastějším zákazníkem jsou politické strany, které potřebují vytapetovat republiku svými kandidáty měsíc před volbami. Dělají to, protože to funguje.

A co letáky vhozené do schránky? Další příklad offline reklamy, která funguje. Supermarkety na nich založili svou offline prezentaci.

Když jsme u supermarketů, zkusili jste třeba v Tescu spočítat, kolikrát uvidíte logo Tesca ve vnitřních prostorách? Jsou vaše kanceláře, zasedačky, prodejny vytapetovány vaším logem?

Můj pocit je, že nám online marketéři zatajují, že nějaký offline svět existuje a že bychom do něj měli investovat peníze.

Podnikatelé, kteří mají vlastní prodejnu si jsou toho vnitřně vědomi. Oni na offline svět nekašlou.

E-shopaři utrácejí za vyhledávače nebo srovnávače. Někteří se snaží získávat zákazníky na sociálních sítích a není to vůbec levné. Jednu věc však mají téměř všichni společnou. Zapomínají na své stávající zákazníky.

Nekomunikují s nimi. Berou je za buď samozřejmost a nebo za něco, co už je vyřízeno, a hledají někoho nového, kdo jim dá další peníze.

Veliká chyba!

Je tu příležitost pro ty, kteří budují podnikání z dlouhodobého pohledu. Nechtějí jen získat objednávky dnes, chtějí na sebe nabalit zákazníky, kteří se budou vracet a budou opakovaně nakupovat. Chtějí ze zákazníků vytvořit sněhovou kouli.

E-mailing? Není to už mrtvé?

Je víc lidí, kteří mají e-mail než těch, co mají profil na některé sociální síti. Sociální sítě v trendech rostou a umírají. Ruší účty běžným lidem za nesprávné názory, ruší účty obchodníkům za nesprávné postoje atd. E-mail lidé neztrácejí.

Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Rozhodně bych si z onlinu a i offlinu vybral různé formy propagace a kombinoval bych je. Je hloupost být jen v jednom světě.

P.P.S. Jestli je v mém e-mailu něco důležité, tak všudypřítomnost vaší značky, firmy, loga atd. Jakmile vytapetujete své území, bude vaše, konkurence nebude mít šanci.

Komentáře nejsou povoleny.