Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Zvyk vytváří dokonalého copywritera

Dobrý den,

nedávno jsme slyšel rozhovor s Eliškou Haškovou-Coolidge a ona zmínila jeden citát, který stojí za zvýraznění.

„Jsme tím, co opakovaně děláme. Dokonalost tedy není čin, ale zvyk.“ — Aristoteles

Jako mladý jsem toužil, aby svět fungoval tak, že udělám jednorázový velký obchod, na kterém vydělám hromadu peněz a pak už budu úspěšný.

Byl jsem hlupák.

Rozhodně jsem nechtěl dělat věci každý den, pořád dokola a z toho mít úspěch.

Byl jsem líný.

Chtěl jsem jednou udělat obchod, dost velký a z toho pak po zbytek života žít a hlavně si užívat.

Ignoroval jsem přírodní, Boží zákony a chtěl jsem to mít po svém. Velká chyba!

Stačilo se kolem sebe podívat a vidět, že právě denní opakování, ten zvyk denně udělat určitý čin, je cesta k úspěchu.

Rodičem se nestáváte narozením dítěte, nebo početím atd. Víte, co myslím. Rodičem se stáváte denní péčí o potomka. Všemi těmi více méně nudnými dny, kdy je víc starostí než radostí. To z nás dělá rodiče.

Proč sportovci pravidelně trénují? Proč vrcholoví sportovci mají denní dvou fázové tréninky? Protože si zdokonalují své zvyky, které se pak promění ve zlatou medaili na závodech.

Proč se učíme jazyk opakovanými lekcemi ve škole, na Duolingo, se soukromým učitelem? Protože si vytváříme v hlavě zvyk, který nám umožní v budoucnu rozumět a komunikovat v cizím jazyce.

Proč děti chodí denně do školy? To je tak zjevné, že to ani nebudu rozebírat.

Proč se na hudební nástroj učíme zase opakováním lekcí? Zase je to zvyk.

Toto všechno jsou dobré zvyky, které definují, kdo jsme podle Aristotelova citátu.

Jaké jsou špatné zvyky? Kouření? Pití alkoholu? Drogy? Denně? Uff…

Přejídání se, závislost na cukru, lenost a nulový pohyb, závislost na sladkých nápojích… další špatné návyky.

A stejně jako jeden čin nedefinuje, kdo jsme. Pak jeden čin provedený jednou nebude nikdy dokonalý.

Nebo jsou snad úspěšní ti, kdo jednou něco udělali?

Jen opakování dělá mistra. Opakovaný čin, tedy zvyk, dělá mistra. Opakovaný čin definuje, kdo jsme.

Pro opakované činy máme slovo notorický, ačkoliv ho používáme spíš hanlivě.

Notorický alkoholik, notorický kuřák, notorický zloděj, notorický narkoman, notorický jedlík…

A nebo… notorický sportovec, notorický muzikant, notorický spisovatel, notorický podnikatel, notorický učitel, notorický rodič…

Zvyk nás definuje. Pod každým výrazem “notorický …” si představíme někoho, kdo denně dělá své činy, ať dobré nebo ne.

Notorický markeťák je to, někdo kdo se mi líbí. Je to člověk, který každý den bez přestávky, bez dnů volna, neustále dělá marketing pro něco, co chce propagovat.

Nikdy nelze porazit notorické markeťáky, kteří den za dnem propagují a doručují sdělení lidem, kteří jej chtějí dostat.

Žádná jednorázová akce v marketingu nikdy neporazí soustavnou činnost. A přesto v ní věří 99 % podnikatelů. Ta jedna reklama, která jim zajistí úspěch. Ten jeden e-mailing, který přinese dostatek objednávek.

Takhle to nefunguje. Marketing je každodenní práce, která krok za krokem, dovede konatele k úspěchu. Je to jen otázka času.

Copak asi bude dělat notorický copywriter? 🙂

S filosofickým pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Jaké jsou vaše denní 3 návyky, které pro sebe děláte?

P.P.S. Co by se změnilo, kdybyste denně udělali jednu malou věc v marketingu?

Komentáře nejsou povoleny.