Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

E-mailing vs. Navolávání schůzek

Dobrý den,

včera jsem viděl video pana Prince. Je to moc pěkné video pro lidi, kteří studují, jak by měla probíhat komunikace mezi prodejcem a zákazníkem.

Jak ji nastavit, abychom se tím, jak s potencionálními klienty mluvíme, nestříleli do nohy a neodháněli je.

Komunikace po telefonu je opravdu velmi dobrý příklad ke studiu. Máme s ním všichni bohaté zkušenosti.

Mimochodem doporučuji knížku pana Prince, kterou koupíte v knihkupectvích.

V telefonování je hned poznat, pokud ten volající se zajímá o situaci volaného. Každý jsme zažili, kdy nás volající nutil do rozhodnutí a naše NE jakoby neslyšel. Tato manipulace je všem známá a rozhodně to ničemu nepomáhá.

Pan princ ukazuje, jak je důležité je nejprve zjistit, zda je s námi volaný ochoten mluvit a zda pro něj je naše služba nebo produkt přínosem.

Volající tlačí volané do situací, které pro ně nejsou pohodlné. Chtěli bych sami být vmanipulování do nějakého rozhodnutí?

V e-mailingu často dochází ke stejné situaci. Posílaný obsah je jen prodejním obsahem. Jde o letáky s akčními cenami, aniž by se odesílatel zajímal o příjemce.

Pokud má fungovat navolávání schůzek a nebo e-mailing, pak musí stát na dialogu a na poslouchání příjemců. To, co je dobré pro prodávající, nemusí být výhrou pro kupující.

Ovšem pokud obchodníci musí plnit normy. Padají do situace, kdy svůj vlastní cíl nadřadí nad zájmy zákazníků, a pak se vzájemný vztah stává toxickým. Zákazníci se staví na zadní nohy a odmítají cokoliv, co jim toxická osoba přináší. I kdyby to bylo zlatý prase.

Myslím si, že všechny scénáře napsané pro obchodníky vyžadují revizi se zamyšlením se, zda záměrný tlak není kontraproduktivní.

V e-mailingu je forma komunikace mnohem pestřejší a opět některé cesty přivádějí příjemce do situace, ve které se necítí dobře.

A teď k tomu doplňte rovinu, zda se jedná o první kontakt (v obou způsobech komunikace) a nebo zda komunikujeme se stávajícími.

Navolávání schůzek se dělá s novými i současnými kontakty. E-mailing je jen pro stávající kontakty, protože posílat e-maily na nové spotřebitele reguluje GDPR. Mimochodem, i kdyby to nebylo regulované, tak to stejně nefunguje.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud chcete vidět funkční systém e-mailingu, pak vstupte do kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

Komentáře nejsou povoleny.