Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak dělat e-mailing?

Dobrý den,

toto je jednoduchá otázka, na kterou existuje jednoduchá odpověď. Ale pozor! Ne každý, kdo ji slyší je připraven na pravdu.

Takové osobě běží v hlavě jeden z následujících scénářů.

  1. Budu posílat lidem e-mailem akce, akční ceny, slevy. Pěkné šablony, obrázky, loga. A doufám, fakt si to přeju, aby lidi z těchto e-mailů nakupovali. Sám by takové e-maily nečetl a ani nesledoval, ale jeho zákazníci z nich musí jásat. Vždyť jim dává SLEVU!
  2. Já e-maily moc nečtu. Nebaví mě to, co ostatní posílají. Vlastně sám nevím, co bych měl posílat, protože nechci lidi obtěžovat a nechci aby se mi odhlašovali.
  3. E-mailing nikdy jsem takový e-mailing, který by mě bavil. Myslím, že to vůbec nefunguje.

Pravda, kterou nejsou e-shopaři připraveni slyšet je:

E-maily musí být relevantní a nesmí být nudné.

Když si to rozebereme do detailu:

  1. Relevantní – k tomu, kdo e-maily posílá a k čemu se příjemci dobrovolně (klidně svým nákupem na e-shopu) přihlásili. Tělo e-mailu a nebo jeho část musí být s spojena s tím, co prodáváte, co děláte, pro co vás lidé znají.
  2. Nesmí být nudné – tím nám vypadávají ze hry všechny ty “nádherné” letákové šablony s výrobky se slevou. To je ta nejnudnější věc na světě, co můžete svým zákazníkům posílat.

Dobře, chápu…” říkáte. “Co bych ale měl posílat?

Co třeba něco jako osobní e-mail. Něco takového, co teď čtete. Něco, co má svoji informační hodnotu, je to relevantní k tomu, pro co jste známí a není to nudné. Osobní e-maily na rozdíl od šablonovaných letáků nemusí být nudné.

E-mailing děláme tak, aby jej chtěli lidé číst. Aby se těšili na každý další e-mail, který jim pošlete.

No, to bych ale musel psát nějaké e-maily a musel bych nad tím přemýšlet…” skřípete zuby.

Ano, bezhlavé zlevňování zboží a vyplňování tzv. krásných e-mailových šablon není pro příjemce nic povznášejícího…” odpovídám.

E-mailing je takový rozhovor u kafe a cigaretky. Mimochodem, sám nekouřím, ale chtěl jsem vám to co nejvíce přiblížit.

Prostě sedíte nad editorem a povídáte si s příjemci. Teda, sice vedete monolog, ale nevypadá to u kafe a cigaretky podobně? Jsou tam dva lidé, a oba povídají své monology, které na sebe tu a tam reagují.

Tak se dělá e-mailing.

A teď jste zklamaní, že to vypadá jinak, než by jste si přáli.

Hele, na rovinu, dělejte si e-mailing, jak sami chcete. Já vám povídám, jak mě funguje e-mailing a to jej provozuji v 6 projektech současně. Dělám jej přes 15 let a je to marketing, který mám v každém projektu.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Doporučuji začít s e-mailingem.

Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz

Komentáře nejsou povoleny.