Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak přimět zákazníky, kteří u vás před měsíci a roky nakoupili k další objednávce?

Dobrý den,

pro každého e-shopaře je velkým zklamáním, když si po měsících provozování e-shopu všimne, že se k němu zákazníci nevracejí.

Proč se to děje jsem popsal v jednom z předchozích e-mailů.

Otázka je, jak je přimět k další objednávce? Rozhodně se to nestane samo od sebe nebo protože při minulém nákupu nakoupili za dobrou cenu a dostali zboží rychle. To už dnes na ohromení zákazníků nestačí. To je totiž oborová norma, dělají to tak všichni.

Musíte sami vyrazit na cestu komunikace se zákazníky a o další objednávku je požádat. Logické? Tak sláva.

Asi jim nenapíšeme: “hele, už jste si dlouho nic nekoupili, tak si zase něco kupte, ne? vždyť my jsme tak skvělí…

Chtělo by to nějakou konkrétní nabídku: “hele, už jste si dlouho nic nekoupili, tak my tu máme skvělý bublifuk, tak si ho kupte…

Lepší, ale stále špatně.

Co váš zákazník řešil za problém, když koupí něčeho u vás ten problém SNAD vyřešil?

Pokud prodáváte bublifuky, tak odhaduji, že máte zboží pro zabavení dětí. Pak možná zákazník kupoval něco pro děti, aby si měly s čím hrát a aby je potěšil.

Tak píšete: “hele, jsme specialisti na zabavení dětí, tak pro vás máme skvělý bublifuk, tak si ho koukejte koupit…

Odstraníme “my” a začneme se zajímat o zákazníka: “hele, když vymýšlíte, co budete o víkendech dělat s dětmi, co jim připravit bublinkové odpoledne s bublifukem? Určitě jste je jako malý miloval? Kdo by je nemiloval. Budete ten úplně nejlepší dospělák na světě.

No tak sdělení máme, je napojené na problém zákazníka. Teď to pošleme a objednávky se jen pohrnou, ne?

Nepohrnou… ahhh… tak jaký to má celé smysl?

Neříkám, že nepřijde žádná objednávka, ale nebude to pravděpodobně lavina objednávek, jak by si někdo mohl přát.

Ještě se musí setkat to, že ten kupující si bude mít možnost s těmi dětmi ten bublifuk užít. Třeba s dětmi teď nebude, nebo má již na nejbližší víkendy jiné plány. Nebo mu ve skříni leží bublifuk od minule a nepotřebuje kupovat nový. Váš e-mail jej inspiroval a přestože nenakoupil, bude vám vděčný. (prohlubujeme se zákazníkem vztah)

Takže jen hrstka lidí si nakoupí. A po pravdě nejde tolik o produkt, který nabízíte. Jde o to, zda se připomínáte zákazníkům pravidelně. Já bych řekl MINIMÁLNĚ jednou týdně. Pak je šance, že jim některá z nabídek přijde vhod v momentě, kdy se jim připomínáte.

A nikoho nezajímají jen vaše skvělé a výhodné nabídky. Vaši zákazníci v e-mailech nehledají reklamní letáky, ale zábavu a zajímavé informace. Vaše nabídka by neměla chybět, ale celý e-mail by neměl být o vaší nabídce. O tom, jak je skvělá, limitovaná, jedinečná, neopakovatelná atd.

E-mail by měl být jako vyprávění někoho zábavného (vás), kde příjemcům to dá šanci stát vedle vás, se zájmem poslouchat, co říkáte, zasmát se a cítit se dobře. Pokud vstoupí do hovoru (odpoví na váš e-mail), tak ještě lépe. To reklamním letákem nikdy nedokážete, tím můžete lidi jen unudit k smrti.

A pokud se zákazníkem vytvoříte dobrý vztah, tak on vás v momentě, kdy se mu opět připomenete, odmění objednávkou, protože se mu to zrovna hodí.

Přijde vám to zajímavé?

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

Komentáře nejsou povoleny.