Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Ta nejdůležitější segmentace příjemců e-mailingu pro e-shopy…

Dobrý den,

nechci zabíhat do hlubokých filosofií, jak segmentovat příjemce e-mailingu. Čím víc učitelů, tím víc způsobů.

Je však jedna segmentace, kterou by si měli osvojit všichni.

Zákazníci vs. potenciální zákazníci

Zákazníci jsou jasní. Koupili si. Zaplatili, věřili vám a dali vám svoje v potu tváře vydělané peníze.

Potenciální zákazníci jsou ti, kteří se jen tak přihlásili k odběru e-mailů. Třeba výměnou za nějaký magnet. Za video, e-book, slevový kód na první objednávku.

Obě tyto skupiny se chovají odlišně. Mají jinou míru důvěry ve vás, jiný vztah. Mluvíme k nim jiným jazykem.

Zákazníci mají vysokou hodnotu. Šance, že si znovu koupí, je vysoká.

Potenciální zákazníci jsou více bezcenní. Pokud se přihlásili kvůli slevovému kódu, tak bych řekl skoro úplně bezcenní. Samozřejmě ve srovnání se zákazníky.

S oběma skupinami se pracuje rozdílně, proto je potřeba je od začátku segmentovat. Pokud je smícháte, připravíte si do budoucna další vrásky na vaše krásná čela.

Lze samozřejmě kdykoliv obě skupiny oddělit. Je ale to práce, které se můžete vyhnout, pokud od začátku správně segmentujete.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Jak na správnou segmentaci se dozvíte na kurzu:
Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

Komentáře nejsou povoleny.